Podríem distingir dos tipus de presentacions PowerPoint; la primera més tradicional, més propera a les metodologies que consideren el professor com la font del saber, com qui ha de transmetre els coneixements de la millor manera possible i la segona, tindríem les concepcions de Piaget i el constructivisme passant per l’aprenentatge social, és a dir, una utilització més creativa. Dit amb altres paraules, que sigui l'alumne qui adquireixi els coneixements per si mateix.( Aprendre a aprendre) Dins el que anomenem, la utilització tradicionals de les presentacions, podríem anomenar els avantatges següents: - Una estructura que permet un discurs amb una alta precisió.
- L’alumne sempre té una guia en la pantalla dels temes clau.
- Permet incorporar imatges il•lustratives, crear esquemes per fer-ho més intel•ligible, inserir elements multi medials.
- L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
- Permet utilitzar una gran varietat de colors i formes que clarifiquen els continguts.
- Presentacions que cerquen i provoquen la interacció professor-alumne o alumne-alumne.
- Presentacions que incorporen elements propis del llenguatge audiovisual com un element que facilita l’expressió a classe.
- Presentacions que flexibilitzen el discurs de l’educador, que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu i que propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió dels continguts.
- Capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d’emocions.
Però també hi trobem inconvenients que són: - Estableixen un tipus de discurs transmissiu i seqüencial entre l’orador i el públic.
- La possibilitat de incloure massa informació a les diapositives.
- L’orador ja no explica sinó que llegeix.
- La utilització de colors de forma indiscriminada.
- L’abús dels elements multi medials.
- Una aula sempre a les fosques que provoca cansament.
- Córrer el risc d’afegir efectes d’animació que distreuen als alumnes.
- Establir un doble discurs; el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint.
Més informació dels power points: |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada